Att jobba på socialförvaltningen

På socialförvaltningen ansvarar vi för stadens individ- och familjeomsorg. Tillsammans jobbar vi med att stödja, stärka och skydda helsingborgare i alla åldrar och livssituationer.

Vi är möjliggörare för invånare som behöver sociala tjänster i syfte att stärka sina egna resurser till att skapa ett självständigt liv så att de kan ta en aktiv del i samhället. Hos oss får du vara med och göra skillnad för människor, se dem växa och lyckas nå sina mål samt att få bidra tillsammans med invånarna mot en tryggare stad.

Vi vågar bryta gränser, utmana invanda mönster och arbetssätt för att hitta lösningar som säkerställer att våra tjänster ger efterfrågade resultat, nytta och effekter. Tillsammans skapar vi en tillitsfull organisation som bygger på frihet under ansvar och där relationen mellan oss som jobbar präglas av tillit. Vi har som gemensam utgångspunkt att vi väljer att tro på varandras förmågor och den goda intentionen i det vi gör.

Vi erbjuder en mångfasetterad arbetsplats där mycket händer. Vi har drygt 500 medarbetare och en mängd olika typer av tjänster. Att jobba hos oss ger dig en chans att utvecklas både karriärmässigt och som människa.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.