Stöd för barn och unga som har bevittnat våld hemma

Barn och ungdomar behöver få prata om det de varit med om när mamma eller pappa utsatts för våld. Du ska veta att du inte är ensam om att ha upplevt våld mellan de vuxna i familjen.

Många barn kommer till oss och pratar om det de varit med om och de säger ofta att det har känts skönt att få berätta. Du kan få träffa en behandlare själv eller tillsammans med din/dina föräldrar. Det bestämmer vi tillsammans och vi tänker alltid på att det ska bli så bra som möjligt för dig.

Om du är barn under 20 år och blir slagen ska du kontakta socialförvaltningens mottagning på telefon 042-10 64 56.

Stödgrupp för barn

Kids club är en stödgrupp för barn mellan 6 och 12 år som har varit med om våld i hemmet. Här kan barnen få hjälp att prata om det de har varit med om. Är du intresserad av att gå med i Kids club så kan du anmäla dig på telefon 042-10 32 00.