Måste jag betala för något jag inte beställt?

Nej. Du bör kontakta skriftligen det företag som har skickat produkten och berätta för dem att du inte har beställt produkten.

Be dem gärna skicka en returfraktsedel för att du ska skicka åter produkten gratis. Det är företaget som ska kunna bevisa att du har beställt en produkt eller en tjänst hos dem. Du bör till att börja med vänta med att slänga produkten.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.