Infoblad Trygg relation – fri från våld (våldsutövare)

Någon är orolig för att det förekommer våld i er relation och därför har polisen kommit hem till er.

Du är inte ensam…

Många personer lever i en relation där det förekommer våld. Våldet påverkar hela familjen, barnen, och vännerna runt omkring.

Brottsligt och våldsamt beteende i en relation är till exempel att hota, slå, sparka, knuffa, kontrollera, våldta, skrämma, sexuellt ofreda, kränka, förfölja eller att skada din partners egendom.

Vi tolererar inte våld mellan närstående och att barn far illa. Om du väljer ett våldsamt beteende kommer polisen och andra myndigheter att ha fokus på dig.

Vi vill att du och dina närstående ska må bra och vara trygga, och det finns hjälp att få om man vill leva ett liv fritt från våld. Vi kan hjälpa dig att hitta andra sätt att hantera ilska och hitta alternativ till ett våldsamt beteende. Vi finns här för dig!

Ta emot den hjälp vi erbjuder – kontakta oss!

Akut, pågående våld

• Ring 112 Råd eller anmäla brott
  • Ring 114 14 Råd eller ansöka om hjälp

Ring socialtjänsten 042-10 64 56 klockan 08.00 – 17.00 samt helgdagar ring 042-10 68 69