Därför kan det dröja innan vi åtgärdar fel i stadsmiljön

Varje dag är det många som hör av sig till oss med frågor och synpunkter kring underhållsåtgärder. Det kan till exempel handla om träd eller buskar som behöver beskäras, gräs som behöver klippas, att grus behöver fyllas på gångbanor eller att bänkar är i dåligt skick. Ibland kan det därför dröja innan du får svar på ett ärende du skickat in till oss.

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.