För dig som hyr bostad eller lägenhet av kommunen

Hyr du bostad av fastighetsförvaltningen kan du anmäla fel per telefon eller mejl.

Fastighetsförvaltningens felanmälan är bemannad helgfria vardagar klockan 8.00-12.00 och 13.00-16.00. Övrig tid vänder du dig till jouren om det är ett akut ärende.

Felanmälan för bostad och lägenhet

Bor du i lägenhet som ägs av fastighetsförvaltningen är det viktigt att du först kontrollerar vem som ansvarar för att laga det som gått sönder. Det kan vara du själv, bostadsrättsföreningen eller fastighetsförvaltningen. Bor du i andra hand hos en annan hyresvärd, till exempel Helsingborgshem, ska du använda deras felanmälan.

Fastighetsförvaltningens bemannade felanmälan når du via telefon vardagar klockan 10.00-12.00. Övrig tid kan du lämna ett meddelande på telefonsvararen. Vi kontaktar dig senast dagen efter.

Är det fastighetsförvaltningen som du ska felanmäla till kan du även göra det till ff-fel@helsingborg.se Det är viktigt att du är tydlig med bostadens adress och dina kontaktuppgifter.

Felanmälan via telefon

Om du väljer att ringa, så gör du det på telefon  042-10 40 50. Då kommer du till talsvar där du ska välja ”Felanmälan för bostad, fastighet och lokaler”. Telefontid klockan 10.00-12.00, övrig tid telefonsvar. Följ instruktionerna och lämna din felanmälan.

Akuta fel

Vid akuta problem (sådant som kan orsaka personskada eller skada på egendom, och som måste åtgärdas omgående, till exempel vattenläckage) utanför ordinarie arbetstid ska du kontakta jouren på telefon 040-676 92 88.

Entreprenörer

Har du fått en arbetsorder från fastighetsförvaltningen ska den kvitteras och återrapporteras på webben. Du måste vara inloggad för att kunna göra detta. Observera att appen för att kvittera och återrapportera endast funkar med webbläsarna Chrome eller Edge.

Lathund för att kvittera och återrapportera en arbetsorder (pdf 360 kB).

question_answer Fick du hjälp av informationen på sidan?