Felanmälan – för dig som hyr lokal eller fastighet av kommunen

Hyr du lokal av fastighetsförvaltningen kan du anmäla fel per telefon eller via webben.

Fastighetsförvaltningens felanmälan är bemannad helgfria vardagar klockan 8.00-12.00 och 13.00-16.00. Övrig tid vänder du dig till jouren om det är ett akut ärende.

Felanmälan för lokaler och fastigheter via telefon

Om du väljer att ringa, så gör du det på telefon 042-10 40 50. Då kommer du till talsvar där du ska välja ett av dessa alternativ:

  1. Felanmälan för bostad, fastighet och lokaler. Telefontid klockan 10.00-12.00, övrig tid telefonsvar.
  1. Felanmälan för inbrottslarm, passagesystem och kameror. Samt akut felanmälan, när det finns uppenbar risk för personskador eller betydande skador på fastigheten/egendom.

Följ instruktionerna och lämna din felanmälan.

Felanmälan för lokaler och fastigheter via webben

Du kan när som helst lämna en felanmälan via webben. Felanmälan behandlas senast nästa arbetsdag, och du kan även följa dina ärenden via webben.

För att felanmäla måste du vara behörig felanmälare och ha ett användarnamn och lösenord. Det bör finnas ett par ansvariga felanmälare per verksamhet. Vill denna ändra eller lägga till fler felanmälare så tar ansvarig felanmälare kontakt med felanmälan på 042-10 40 50 eller mejlar ff-fel@helsingborg.se.

Felanmälare kan felanmäla via dator, mobil eller surfplatta. På mobil eller surfplatta sparar du ner sidan som en ”app” genom att lägga till sidan på hemskärmen för att enkelt komma åt den.

Lathund för att göra en felanmälan (pdf 212 kB).

Akuta fel

Vid akuta problem (sådant som kan orsaka personskada eller skada på egendom, och som måste åtgärdas omgående, till exempel vattenläckage) utanför ordinarie arbetstid ska du kontakta jouren på telefon 040-676 92 88.

Vid akuta problem som avser inbrottslarm och passagesystem, som sker utanför ordinarie arbetstid (vardagar klockan 16.00-07.00 samt helger), ska du kontakta jouren på telefon 040-676 92 12.

Entreprenörer

Har du fått en arbetsorder från fastighetsförvaltningen ska den kvitteras och återrapporteras på webben. Du måste vara inloggad för att kunna göra detta. Observera att appen för att kvittera och återrapportera endast funkar med webbläsarna Chrome eller Edge.

Lathund för att kvittera och återrapportera en arbetsorder (pdf 360 kB).

question_answer Fick du hjälp av informationen på sidan?