Vatten och avlopp
Nordvästra Skånes vatten och avlopp, NSVA, sköter den kommunala vatten- och avloppsverksamheten i Helsingborg. Det är till exempel till NSVA du anmäler vattenläckor.
Kommunerna Bjuv, Båstad, Helsingborg, Landskrona, Svalöv och Åstorp äger NSVA tillsammans.
Kundservice för felanmälan och frågor
Om du har kund- eller fakturafrågor, vill göra en felanmälan om till exempel vattenläckor eller har andra funderingar kring vatten och avlopp ska du vända dig till NSVA på telefon 010-490 97 00 eller e-post kundservice@nsva.se. På NSVA:s webbplats hittar du också aktuell driftinformation. Du kan göra akuta felanmälningar dygnet runt.
Felanmälan om igentäppta eller trasiga dagvattenbrunnar gör du i första hand till Helsingborg kontaktcenter, 042-10 50 00. På NSVA:s webbplats kan du läsa mer om olika sorters gatubrunnar.
Driftinformation och vattenläckor
Du får information om driftstörningar i form av vattenläckor, planerat underhållsarbete, vattenavstängningar med mera på NSVA:s webbplats, som uppdateras dygnet runt.
VA-faktura från NSVA
Sedan 2015 fakturerar NSVA på uppdrag av Helsingborgs stad dina avgifter för vatten och avlopp. Tidigare har Öresundskraft samfakturerat VA-avgifterna med energifakturan. Du hittar information om priser och avgifter (VA-taxan) på NSVA:s webbplats.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.