Så här ansöker du till Visionsfonden

Förbered dig innan du söker

För att du ska vara aktuell för medel ur Visionsfonden behöver du matcha våra grundkrav och kriterier. Det kan också vara en god idé att förbereda dig på de frågor vi kommer att ställa i god tid före ansökan.

Sök genom att först registrera dig i Rbok

Oavsett om du är privatperson, ett företag eller en förening så ansöker du i Rbok som är stadens boknings- och bidragssystem. Du behöver först registrera dig som ny användare för att kunna ansöka. Om du är en förening måste du vara bidragsberättigad innan du ansöker. Här kan du läsa mer om hur du ansöker om att bli bidragsberättigad.

Tänk på att det kan ta ett par dagar innan din profil aktiveras, så registrera dig i god tid.

Registrera ny användare i Rbok

Slutrapportera när ditt projekt är klart

När du har genomfört ditt projekt vill vi gärna veta hur det har gått. Har du dessutom tagit några bilder eller spelat in filmer? Skicka dem gärna till oss! Projektet ska slutredovisas senast tre månader efter avslutat projekt.

Redovisa ditt projekt