SES – digital hjälp för skilsmässofamiljer

SES, Samarbete efter skilsmässan, är ett digitalt, interaktivt verktyg som ska hjälpa föräldrar och barn att hantera den livskris som skilsmässa eller separation ofta innebär. Du kan använda SES både inför, under och efter en separation.

Den här delen av hemsidan visar innehåll från YouTube. Genom att fortsätta godkänner du GDPR och Sekretesspolicyn.

Om du vill få tillgång till SES så behöver du vara folkbokförd i kommunerna Helsingborg, Båstad, Höganäs, Klippan, Svalöv, Åstorp eller Örkelljunga.

Inga personuppgifter sparas. Vi hoppas och tror att du kommer att få mycket nytta av SES.

Så fungerar tjänsten SES

SES är ett stöd för föräldrar för att göra tillvaron så bra som möjligt för barn och föräldrar i samband med skilsmässa och separation.

SES är uppdelad i 18 olika delar/moduler. Grundmodulen på drygt 30 minuter kan kompletteras med en rad andra avsnitt som är anpassade efter olika situationer som kan uppstå vid en separation. Det finns till exempel verktyg för självreflektion, verktyg där du får kunskap och exempel på reaktioner hos barn och föräldrar vid separationer och verktyg att själv fundera över vilka val du gör i samband med en separation. Och kunskap om hur du som förälder berättar för dina barn om valen du gör.

Du kan använda SES helt anonymt närhelst på dygnet du önskar och du kan logga in hur många gånger du vill. Du får tillgång till SES direkt, utan väntetid.

Det digitala utbildningsmaterialet består av 18 digitala moduler finns på svenska, engelska och arabiska.

Har du några frågor?

Välkommen att kontakta Helsingborg kontaktcenter om du undrar något om SES.

Fält markerade med * är obligatoriska.

För att kunna återkoppla i ärendet behöver vi dina kontaktuppgifter. Vänligen lämna uppgifter om det sätt du önskas nå på.

 

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 - 17.00

Torsdag: 08.00 - 18.00

Fredag: 08.00 - 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Mejla

Få svar inom 24 timmar
kontaktcenter@helsingborg.se.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.