För dig som hyr bostad eller lägenhet av kommunen
Hyr du bostad av fastighetsförvaltningen kan du anmäla fel per telefon eller mejl.
Fastighetsförvaltningens felanmälan är bemannad helgfria vardagar klockan 8.00-12.00 och 13.00-16.00. Övrig tid vänder du dig till jouren om det är ett akut ärende.
Felanmälan för bostad och lägenhet
Bor du i lägenhet som ägs av fastighetsförvaltningen är det viktigt att du först kontrollerar vem som ansvarar för att laga det som gått sönder. Det kan vara du själv, bostadsrättsföreningen eller fastighetsförvaltningen. Bor du i andra hand hos en annan hyresvärd, till exempel Helsingborgshem, ska du använda deras felanmälan.
Fastighetsförvaltningens bemannade felanmälan når du via telefon vardagar klockan 10.00-12.00. Övrig tid kan du lämna ett meddelande på telefonsvararen. Vi kontaktar dig senast dagen efter.
Är det fastighetsförvaltningen som du ska felanmäla till kan du även göra det till ff-fel@helsingborg.se Det är viktigt att du är tydlig med bostadens adress och dina kontaktuppgifter.
Felanmälan via telefon
Om du väljer att ringa, så gör du det på telefon 042-10 40 50. Då kommer du till talsvar där du ska välja ”Felanmälan för bostad, fastighet och lokaler”. Telefontid klockan 10.00-12.00, övrig tid telefonsvar. Följ instruktionerna och lämna din felanmälan.
Akuta fel
Vid akuta problem (sådant som kan orsaka personskada eller skada på egendom, och som måste åtgärdas omgående, till exempel vattenläckage) utanför ordinarie arbetstid ska du kontakta jouren på telefon 040-676 92 88.
Entreprenörer
Har du fått en arbetsorder från fastighetsförvaltningen ska den kvitteras och återrapporteras på webben. Du måste vara inloggad för att kunna göra detta. Observera att appen för att kvittera och återrapportera endast funkar med webbläsarna Chrome eller Edge.
Lathund för att kvittera och återrapportera en arbetsorder (pdf 360 kB).
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.