Serviceanmälan – för dig som hyr lokal eller fastighet av kommunen

Hyr du lokal av fastighetsförvaltningen kan du anmäla ett ärende per telefon eller via webben.

Fastighetsförvaltningens serviceanmälan är bemannad helgfria vardagar klockan 8.00-12.00 och 13.00-16.00. Övrig tid vänder du dig till jouren om det är ett akut ärende.

Serviceanmälan för lokaler och fastigheter via telefon

Om du väljer att ringa, så gör du det på telefon 042-10 40 50. Då kommer du till talsvar där du ska välja ett av dessa alternativ:

  1. Serviceanmälan för bostad, fastighet och lokaler. Telefontid klockan 10.00-12.00, övrig tid telefonsvar.
  1. Serviceanmälan för inbrottslarm, passagesystem och kameror. Samt akut serviceanmälan, när det finns uppenbar risk för personskador eller betydande skador på fastigheten/egendom.

Följ instruktionerna och lämna din serviceanmälan.

Serviceanmälan för lokaler och fastigheter via webben

Du kan när som helst lämna ett ärende via webben. Ärendet behandlas senast nästa arbetsdag, och du kan även följa dina ärenden via webben.

För att lämna ett ärende måste du vara behörig anmälare och ha ett användarnamn och lösenord. Det bör finnas ett par ansvariga anmälare per verksamhet. För att ändra eller lägga till fler anmälare ska ansvarig anmälare kontakta serviceanmälan på 042-10 40 50 eller mejla ff-fel@helsingborg.se.

Det går att lämna en anmälan via dator, mobil eller surfplatta. På mobil eller surfplatta sparar du ner sidan som en ”app” genom att lägga till sidan på hemskärmen för att enkelt komma åt den.

Lathund för att göra en serviceanmälan (pdf, 394 kB).

Akuta fel

Vid akuta problem (sådant som avser inbrottslarm och passagesystem eller sådant som kan orsaka personskada eller skada på egendom, och som måste åtgärdas omgående, till exempel vattenläckage) ringer du 042-10 40 50 och följer vidare instruktioner. Efter ordinarie arbetstid, eller vid problem med växeln, ringer du 040-676 92 12.

Entreprenörer

Har du fått en arbetsorder från fastighetsförvaltningen ska den kvitteras och återrapporteras på webben. Du måste vara inloggad för att kunna göra detta. Observera att appen för att kvittera och återrapportera endast fungerar med webbläsarna Chrome eller Edge.

Lathund för att kvittera och återrapportera en arbetsorder (pdf, 1,2 MB).

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.