Serviceanmälan – för dig som hyr lokal eller fastighet av kommunen
Hyr du lokal av fastighetsförvaltningen kan du anmäla ett ärende per telefon eller via webben.
Fastighetsförvaltningens serviceanmälan är bemannad helgfria vardagar klockan 8.00-12.00 och 13.00-16.00. Övrig tid vänder du dig till jouren om det är ett akut ärende.
Serviceanmälan för lokaler och fastigheter via telefon
Om du väljer att ringa, så gör du det på telefon 042-10 40 50. Då kommer du till talsvar där du ska välja ett av dessa alternativ:
- Serviceanmälan för bostad, fastighet och lokaler. Telefontid klockan 10.00-12.00, övrig tid telefonsvar.
- Serviceanmälan för inbrottslarm, passagesystem och kameror. Samt akut serviceanmälan, när det finns uppenbar risk för personskador eller betydande skador på fastigheten/egendom.
Följ instruktionerna och lämna din serviceanmälan.
Serviceanmälan för lokaler och fastigheter via webben
Du kan när som helst lämna ett ärende via webben. Ärendet behandlas senast nästa arbetsdag, och du kan även följa dina ärenden via webben.
För att lämna ett ärende måste du vara behörig anmälare och ha ett användarnamn och lösenord. Det bör finnas ett par ansvariga anmälare per verksamhet. För att ändra eller lägga till fler anmälare ska ansvarig anmälare kontakta serviceanmälan på 042-10 40 50 eller mejla ff-fel@helsingborg.se.
Det går att lämna en anmälan via dator, mobil eller surfplatta. På mobil eller surfplatta sparar du ner sidan som en ”app” genom att lägga till sidan på hemskärmen för att enkelt komma åt den.
Lathund för att göra en serviceanmälan (pdf, 394 kB).
Akuta fel
Vid akuta problem (sådant som avser inbrottslarm och passagesystem eller sådant som kan orsaka personskada eller skada på egendom, och som måste åtgärdas omgående, till exempel vattenläckage) ringer du 042-10 40 50 och följer vidare instruktioner. Efter ordinarie arbetstid, eller vid problem med växeln, ringer du 040-676 92 12.
Entreprenörer
Har du fått en arbetsorder från fastighetsförvaltningen ska den kvitteras och återrapporteras på webben. Du måste vara inloggad för att kunna göra detta. Observera att appen för att kvittera och återrapportera endast fungerar med webbläsarna Chrome eller Edge.
Lathund för att kvittera och återrapportera en arbetsorder (pdf, 1,2 MB).
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.