Veteranpoolen

All vår personal, avtals- eller ålderspensionärer, arbetar med stor glädje för att de vill och kan. Vår verksamhetsidé bygger på kontinuitet och närhet. Ett mellanmänskligt möte.

Hemserviceinsatser som erbjuds

Städning, tvätt, inköp och tillfällig tjänst.

Tilläggstjänster som erbjuds

Hushållsnära tjänster, matlagning, trädgårdshjälp, hantverkshjälp/fixartjänster, sysselsättning och aktiviteter inom hela Helsingborgs stad.

Här utför vi våra tjänster

Inom Helsingborgs stad.

Vem tar hand om synpunkter och klagomål?

Cecilia Hellke, 042-24 48 20.

Hur följer vi upp kvaliteten på utförda insatser?

Kundenkäter samt regelbundna uppföljningar per telefon eller hembesök.

Övriga upplysningar

Så långt det är möjligt kommer det alltid att vara samma veteran/veteraner som kommer till dig. Förutom svensktalande veteraner har vi även veteraner som talar finska, polska och kroatiska.

Kontaktuppgifter

Cecilia Hellke, 042-24 48 20. Telefontid måndag till torsdag 9-16, fredag 9-13.
Veteranpoolen  (pdf, 31 kB)

Vård- och omsorgsförvaltningen reserverar sig för eventuella ändringar.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.