Mörarp runt på 30 träd

I norra Mörarp finns en cirka 2 500 meter lång slinga. Hela sträckan är tillgänglig för barnvagn, rullstol och liknande. Längs vägen kan du lära känna igen 30 olika trädslag som vi har märkt ut.

Om du följer slingan passerar du bland annat hagar, följer en bäck, tar dig över och under Bjuvsleden samt genom olika mindre parker. Du kan njuta av fågelkvitter, utsikt över den skånska landsbygden, kanske leka på någon av Mörarps lekplatser.

Upptäck träden som finns omkring dig

Tycker du att det är svårt att se skogen för alla träd. Ta då tillfället i akt att lära dig känna igen 30 olika trädslag som vi har märkt ut och som finns i nära anslutning till slingan. I vår folder Mörarp runt på 30 träd (pdf, 6,6 MB) hittar du både kartan nedan och en förteckning över slingans olika trädslag.

Karta

Karta från folder, Mörarp runt på 30 träd