Slam och slamtömning
Du som inte är ansluten till kommunalt avlopp utan har trekammar-, köks- eller sluten tank behöver anlita slamsugningsbilen.
När slamsugningsbilen tömmer en trekammarbrunn sugs både slammet och vattnet upp, sedan spolas vattnet tillbaka i brunnen.
Det är viktigt för brunnens funktion att en del av vattnet stannar kvar i brunnen för att behålla rätt bakterieflora, så att nedbrytningsprocessen fungerar på bästa sätt. Slutna tankar töms på hela sitt innehåll. Slammet töms sedan på Öresundsverket där det behandlas i avloppsreningsverket.
Du beställer slamtömning hos NSR:s kundservice på kundservice@nsr.se eller telefon 040- 400 13 40.
Uppehåll i hämtning av slam och tömning av latrin
Om du ska göra uppehåll i hämtning av slam eller tömning av latrin i en sammanhängande period av minst sex månader för permanentboende och minst ett år för fritidsboende, så kan du ansöka om detta i stadens e-tjänst. Du legitimerar dig med e-legitimation och fyller sedan i din ansökan.
Kontakt
NSR Kundservice
Telefonnummer
042-400 13 40
Öppettider
Måndag, tisdag, onsdag, fredag
08:00-16:30
Torsdag
08:00-15:00
Lunchstängt: 12:00-12:30
Återvinningscentralen
Adress: Välavägen 222
Öppettider: Se information på nsr.se
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.