Krångelombudsman
Har du upplevt onödigt krångel i din kontakt med Helsingborgs stad? Då kan du kontakta stadens krångelombudsman, krånglo, som har i uppdrag att minska regelkrångel som drabbar dig som invånare.
Ingen ska behöva uppleva onödigt krångel i sina kontakter med Helsingborgs stad. Krånglo arbetar med att initiera utveckling kring det som invånare och företagare i Helsingborg upplever som krångligt. Det är du som avgör vad som är krångel. Krånglo arbetar för att hitta och åtgärda krångel i alla stadens verksamheter.
Här kan du se de ärenden som krånglo driver för privatpersoner.
Är det krångel?
- Ja, om staden ansvarar för eller är involverad i det som krånglar.
- Ja, om något är besvärligt, struligt, svårt eller klyddigt (på ren skånska).
- Nej, om något är trasigt eller fel. Hjälp oss genom att felanmäla.
- Nej, om du är missnöjd med ett beslut. Välj istället att överklaga.
Hör av dig till Helsingborg kontaktcenter eller använd formuläret nedan för att kontakta krångelombudsmannen. Är du företagare och har drabbats av krångel kan du istället använda formuläret här.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.