Min sida samlar dina pågående bygglovsärenden
Sedan en tid tillbaka kan du se dina pågående bygglovsärenden samlade under ”Min sida” som du kommer åt när du loggat in på vår e-tjänstplattform. Här kan du till exempel följa ditt bygglovsärende steg för steg och enkelt kontakta oss.
När du har loggat in på vår e-tjänstplattform kan du till exempel följa ditt bygglovsärende steg för steg och enkelt kontakta oss. Klickar du på ”Min sida” kan du se om det finns något som du behöver göra. Det skulle till exempel kunna vara ett grannehörande eller en komplettering. Under fliken ”Mina ärenden” visas pågående ärenden, avslutade ärenden, beslut i dina eller dina grannars ärenden ifall de påverkar dig.
Under ”Pågående” har vi samlat de fyra vanligaste funktionerna kopplat till pågående ärenden. Här kan du enkelt komplettera ditt ärende, skicka ett meddelande direkt in i ärendet, begära att fler personer får tillgång till ärendet eller begära slutbesked.Är fliken ”Bokningar” synlig har du en bokad tid för Bygglovsrådgivning hos oss på Bygglovsenheten. Här kan du även avboka eller boka en ny tid om du får förhinder.
”Mina fastigheter” kan du se om du äger en eller flera fastigheter. Om du klickar på en fastighet får du upp en sammanställning av de vanligaste e-tjänsterna kopplat fastigheten.
Om du ser en flik som heter ”Miljöförvaltningen” kan du se dina ärenden som skapats via Miljöförvaltningens e-tjänster eftersom även de ärendena samlas på din sida.
E-tjänster kopplade till bygglovsrelaterade ärenden:
- Ansökan om lov, förhandsbesked och anmälan.
- Bygglovsarkivet.
E-tjänster kopplade till miljöförvaltningsrelaterade ärenden:
- Installation av värmepump
- Inrättande av avloppsanläggning
Syftet med ”Min sida” är att underlätta för dig som använder våra e-tjänster. Här försöker vi samla så mycket relevant information som möjligt på ett och samma ställe och samtidigt göra det så enkelt som möjligt för dig att göra kompletteringar eller kontakta oss. När du kontaktar oss via ”Min sida” kontaktar du oss direkt in i rätt ärende. Det är en stor fördel för både dig som användare och våra handläggare. Vi är självklart tillgängliga på mejl och telefon som tidigare, men när du kontaktar oss i rätt ärende och system blir det mindre manuell handpåläggning.
Du hittar ”Min sida” via länken ”E-tjänster och blanketter” högst upp på helsingborg.se eller via våra e-tjänster.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.