Min sida samlar dina pågående bygglovsärenden

Sedan en tid tillbaka kan du se dina pågående bygglovsärenden samlade under ”Min sida” som du kommer åt när du loggat in på vår e-tjänstplattform. Här kan du till exempel följa ditt bygglovsärende steg för steg och enkelt kontakta oss.

När du har loggat in på vår e-tjänstplattform kan du till exempel följa ditt bygglovsärende steg för steg och enkelt kontakta oss. Klickar du på ”Min sida” kan du se om det finns något som du behöver göra. Det skulle till exempel kunna vara ett grannehörande eller en komplettering. Under fliken ”Mina ärenden” visas pågående ärenden, avslutade ärenden, beslut i dina eller dina grannars ärenden ifall de påverkar dig.

Under ”Pågående” har vi samlat de fyra vanligaste funktionerna kopplat till pågående ärenden. Här kan du enkelt komplettera ditt ärende, skicka ett meddelande direkt in i ärendet, begära att fler personer får tillgång till ärendet eller begära slutbesked.Är fliken ”Bokningar” synlig har du en bokad tid för Bygglovsrådgivning hos oss på Bygglovsenheten. Här kan du även avboka eller boka en ny tid om du får förhinder.

Mina fastigheter” kan du se om du äger en eller flera fastigheter. Om du klickar på en fastighet får du upp en sammanställning av de vanligaste e-tjänsterna kopplat fastigheten.

Om du ser en flik som heter ”Miljöförvaltningen” kan du se dina ärenden som skapats via Miljöförvaltningens e-tjänster eftersom även de ärendena samlas på din sida.

E-tjänster kopplade till bygglovsrelaterade ärenden:

  • Ansökan om lov, förhandsbesked och anmälan.
  • Bygglovsarkivet.

E-tjänster kopplade till miljöförvaltningsrelaterade ärenden:

  • Installation av värmepump
  • Inrättande av avloppsanläggning

Syftet med ”Min sida” är att underlätta för dig som använder våra e-tjänster. Här försöker vi samla så mycket relevant information som möjligt på ett och samma ställe och samtidigt göra det så enkelt som möjligt för dig att göra kompletteringar eller kontakta oss. När du kontaktar oss via ”Min sida” kontaktar du oss direkt in i rätt ärende. Det är en stor fördel för både dig som användare och våra handläggare. Vi är självklart tillgängliga på mejl och telefon som tidigare, men när du kontaktar oss i rätt ärende och system blir det mindre manuell handpåläggning.

Du hittar ”Min sida” via länken ”E-tjänster och blanketter” högst upp på helsingborg.se eller via våra e-tjänster.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.