Konsumentrådgivning
Du som bor i kommunerna Helsingborg, Klippan, Perstorp och Örkelljunga kan få gratis och oberoende råd av kommunens konsumentrådgivare.
Du kan få hjälp med:
- information och tips inför köp av varor och tjänster
- att ta reda på dina rättigheter och skyldigheter
- tips på vad du bör tänka på när du framför klagomål på en vara eller tjänst
- att ta nästa steg i en tvist
- att medla i en tvist, om båda parter är intresserade av medling
- tips inför din anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (endast för konsumenter).
Vi besöker även din förening, skola, ditt företag eller liknande och berättar om konsumentreglerna. Hör av dig till oss om du vill boka in en kostnadsfri föreläsning.
Kontakta oss om konsumentrådgivning
Du kan också lämna ditt ärende till Helsingborg kontaktcenter på 042-10 50 00, så hör vi av oss så snart vi kan.
Du som är företagare i Helsingborg, Klippan, Perstorp eller Örkelljunga kan också få rådgivning av oss. Gå till konsumentrådgivarnas sida för företagare.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.