Så här får du som har ekonomiskt bistånd svar på dina frågor

Det är enkelt att få svar på frågor kring ekonomiskt bistånd.

Du kan inte ringa din socialsekreterare direkt eller lämna meddelande på telefonsvararen, men så här får du svar på dina frågor:

  • På webbsidan www.helsingborg.se/ekonomisktbistand kan du läsa allmän information och få svar på vanliga frågor om ekonomiskt bistånd.
  • Ring Kontaktcenter 042-10 50 00, där du kan få svar på frågor om ditt ärende. När du ringer är det viktigt att du kan identifiera dig. Ha ditt bank-ID eller ditt ärende-id tillgängligt. Där får du hjälp av en kommunvägledare som hjälper Helsingborgs invånare med olika frågor, till exempel om ekonomiskt bistånd.
  • Om Kontaktcenter inte kan svara på dina frågor kopplas du till receptionen för ekonomiskt bistånd som hjälper dig vidare.
  • Vid behov lämnar receptionen ett meddelande till din socialsekreterare. Din socialsekreterare kommer då att kontakta dig inom 2 arbetsdagar.

På andra språk

EnglishArabiska

Använd Google Translate för övriga språk

Vietnamesiska UkrainskaTurkiskaÖvriga

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.