Här ansöker du om ekonomiskt bistånd digitalt

Du ansöker om ekonomiskt bistånd digitalt här på vår webbsida – enkelt, smidigt och säkert. Ansökan består av enkla steg. Med din telefon kan du snabbt och smidigt bifoga dina handlingar vid behov. Du ansöker tryggt, dina uppgifter är säkra.

Andra fördelar är att du:

  • kan ansöka dygnet runt,
  • inte behöver besöka receptionen på ekonomiskt bistånd,
  • inte behöver skicka in dina underlag, men spara dem om du blir utvald för kontroll,
  • kan följa ditt ärende och se beslut direkt i e-tjänsten.

Tänk på att du måste ha bank-id för att ansöka digitalt. Om du inte har tillgång till bank-id digitalt, är du välkommen till receptionen för ekonomiskt bistånd, där du kan legitimera dig med ID-kort och få hjälp att fylla i en pappersansökan. Du hittar receptionen på Järnvägsgatan 35. Längst ner på den här sidan kan du läsa mer om våra telefon- och öppettider. 

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.