Få svar på dina frågor
Det är enkelt för dig att få svar på dina frågor om ekonomiskt bistånd.
Fler språk
Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.
Det är enkelt för dig att få svar på dina frågor om ekonomiskt bistånd.
Det är här du i första hand kan läsa beslutet, hur mycket pengar du får denna månad och när de betalas ut.
På webbsidan kan du läsa allmän information om ekonomiskt bistånd, till exempel vad du ska tänka på innan du söker, hur din ansökan går till och vilka dina rättigheter och skyldigheter är.
Här har vi samlat digitalt stöd som hjälper dig med din ansökan.
Genom att ringa 042-10 62 16 kan du få hjälp samt svar på frågor om din ansökan. Vid behov kan receptionen lämna ett meddelande till din socialsekreterare, som sedan kontaktar invånaren inom två arbetsdagar. Här hittar du mer information om receptionens telefontider.
Du kan ringa till din socialsekreterare under specifika telefontider. Telefontiden är varje dag klockan 9–10 (förutom torsdagar då några socialsekreterare har telefontid klockan 13–14 istället).
Logga in i din e-tjänst för att hitta numret till din socialsekreterare eller ring Kontaktcenter på nummer 042-10 50 00.
Här hittar du svar på vanliga frågor om ekonomiskt bistånd.
När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.
Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin
Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00
Torsdag: 08.00 — 18.00
Fredag: 08.00 — 17.00
Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.