Få svar på dina frågor
Det är enkelt för dig att få svar på dina frågor om ekonomiskt bistånd.
Du kan inte längre ringa din socialsekreterare direkt eller lämna meddelande på telefonsvararen, men så här får du svar på dina frågor:
Fler språk
Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.
Det är enkelt för dig att få svar på dina frågor om ekonomiskt bistånd.
Du kan inte längre ringa din socialsekreterare direkt eller lämna meddelande på telefonsvararen, men så här får du svar på dina frågor:
Det är här du i första hand kan läsa beslutet, hur mycket pengar du får denna månad och när de betalas ut.
På webbsidan kan du läsa allmän information om ekonomiskt bistånd, till exempel vad du ska tänka på innan du söker, hur din ansökan går till och vilka dina rättigheter och skyldigheter är.
Här har vi samlat digitalt stöd som hjälper dig med din ansökan.
På Kontaktcenter får du svar på frågor om ditt ärende. När du ringer är det viktigt att du kan identifiera dig. Ha ditt bank-ID eller ditt ärende-id tillgängligt. Ärende-id hittar du i appen eller i din beräkning. Där får du hjälp av en kommunvägledare som hjälper Helsingborgs invånare med olika frågor, till exempel om ekonomiskt bistånd.
… kopplas du till receptionen för ekonomiskt bistånd som hjälper dig vidare. Vid behov lämnar receptionen ett meddelande till din socialsekreterare. Din socialsekreterare kommer då att kontakta dig inom 2 arbetsdagar.
Här hittar du svar på vanliga frågor om ekonomiskt bistånd.
Här kan du lämna feedback om informationen på sidan. Du får inte svar på din feedback. Har du frågor eller vill komma i kontakt med Helsingborgs stad kan du vända dig till Kontaktcenter. Tack för att du hjälper oss att göra webbplatsen bättre.
När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.
Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin
Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00
Torsdag: 08.00 — 18.00
Fredag: 08.00 — 17.00
Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.