Så här får du som har ekonomiskt bistånd svar på dina frågor
Det är enkelt att få svar på frågor kring ekonomiskt bistånd.
Du kan inte ringa din socialsekreterare direkt eller lämna meddelande på telefonsvararen, men så här får du svar på dina frågor:
- På webbsidan www.helsingborg.se/ekonomisktbistand kan du läsa allmän information och få svar på vanliga frågor om ekonomiskt bistånd.
- Ring Kontaktcenter 042-10 50 00, där du kan få svar på frågor om ditt ärende. När du ringer är det viktigt att du kan identifiera dig. Ha ditt bank-ID eller ditt ärende-id tillgängligt. Där får du hjälp av en kommunvägledare som hjälper Helsingborgs invånare med olika frågor, till exempel om ekonomiskt bistånd.
- Om Kontaktcenter inte kan svara på dina frågor kopplas du till receptionen för ekonomiskt bistånd som hjälper dig vidare.
- Vid behov lämnar receptionen ett meddelande till din socialsekreterare. Din socialsekreterare kommer då att kontakta dig inom 2 arbetsdagar.
På andra språk
Använd Google Translate för övriga språk
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.