Överklaga
Beslut om ekonomiskt bistånd går att överklaga. Du har tre veckor på dig, från det att du har fått beslutet, att lämna in en överklagan. I överklagan skriver du vilket beslut det gäller och vad du inte är nöjd med.
Om du inte är nöjd
med ditt beslut angående
ekonomiskt bistånd
kan du överklaga.
Du måste skriva
vilket beslut det gäller.
Du måste också skriva varför du är missnöjd.
Det behövs ingen speciell blankett
för att överklaga.
Det går bra att skriva
på ett vanligt papper.
Du skickar överklagan till
arbetsmarknadsförvaltningen.
Handläggaren som fattade
det förra beslutet
går igenom ditt ärende igen
när överklagan kommit in.
Handläggaren tittar på
ditt ärende igen för att
se om det finns skäl
till omprövning.
Omprövning betyder att
beslutet undersöks igen
för att se om det ska ändras.
Om beslutet inte omprövas
skickas din överklagan vidare
till förvaltningsrätten.
Förvaltningsrätten är en
domstol som prövar beslutet.
Förvaltningen meddelar sitt
beslut i en dom.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.