Lämna synpunkter till kommunen

Helsingborgs stad välkomnar och värdesätter synpunkter från invånare, företag och besökare. När du hör av dig med beröm, klagomål, frågor och förslag får vi information om vad vi gör bra och vad vi skulle kunna göra bättre.

Det finns flera sätt att kontakta kommunen om du undrar något, har ett förslag eller om du vill dela med dig av dina tankar. Du kan naturligtvis lyfta din synpunkt när du är i kontakt med berörd verksamhet. I Helsingborgs stads årsredovisning samlar vi synpunkter och svar som kommer in under året.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08.00 — 17.00

Torsdag: 08.00 — 18.00

Fredag: 08.00 — 17.00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00.